Od De Heus ishrane do sladoleda Crna Ovca
Imali smo zadovoljstvo da razgovaramo sa Vladimirom Rankovićem, čovekom koji spaja svetove. On je jedan od osnivača popularnog brenda sladoleda Crna Ovca, kao i vlasnik porodične farme koka nosilja S-PRODUKT, ujedno i jedan od kljucnih kupaca kompanije De Heus.

Osnivač sladoleda Crna Ovca i vlasnik farme koka nosilja S - PRODUKT
Kada sa nekim razgovarate o jajima, živinarstvu, sladoledu, Italiji i Durmitoru i sve to u istom dahu, znate da pred sobom imate nekoga ko život živi punim plućima, sa strašću, posvećenošću i dozom zdrave radoznalosti.
U ovom razgovoru dotakli smo se svega što stoji iza uspeha Crne Ovce – od porodične tradicije, izazova u održivoj proizvodnji, do toga zašto je pasterizovano žumance ključno za savršen ukus crème brûlée sladoleda.
Ali pre svega, razgovarali smo sa čovekom koji veruje u kvalitet, u ideju da „hranimo životinje – da bismo hranili ljude“ i u to da se posao mora raditi sa osmehom.
Uživajte u čitanju, baš kao što smo mi uživali u razgovoru 🍦🐔

Koreni porodičnog biznisa
Sve je počelo 1993. godine, kada je Vladimirov otac, gospodin Milić Ranković, doveo živinarstvo u valjevski kraj. Bio je direktor OUR Živinarstva, ugledan čovek i vizionar koji je izgradio mrežu od 30 farmi. Vladimir preuzima porodični posao 2009. godine, a uz kvalitet koji nikada nije bio upitan, njegova uloga je bila da modernizuje sistem, organizaciju i razmišlja o novim pravcima razvoja.
"Otac je imao jednu rečenicu koja me savršeno opisuje: nisam tačan, ali sam pouzdan. I to je danas moj moto."
Kvalitet i kontinuitet ishrane – za zdravlje jata i sigurnost krajnjeg proizvoda
Kao neko ko vodi farmu sa desetinama hiljada koka nosilja, Vladimir je pre tri godine počeo saradnju sa De Heus-om. Danas se 80% objekata na farmi hrani De Heus hranom.
„Kvalitet u De Heus-u se podrazumeva. Odnos koji grade sa partnerima i strukturna hrana – to pravi razliku. Kontinuitet u kvalitetu je najvažniji, a mi ga sada imamo.“
"Otac je imao jednu rečenicu koja me savršeno opisuje: nisam tačan, ali sam pouzdan. I to je danas moj moto."
Od jaja do italijanskog gelata: Kako se rađaju ideje
Još dok je otac bio živ, razmišljali su o proizvodnji kolača i delikatesa, uvek sa jajima iz sopstvene farme. Godinama kasnije, iz razgovora sa prijateljima nastaje ideja o sladoledu. Dve godine smo analizirali tržište, beležili promet, probali konkurenciju. Imali su i podršku mentora iz Bolonje, čuvenog Đaka, jednog od najvećih gelato majstora sveta.
„Italija me uvek inspiriše. Hteli smo da napravimo nešto svoje, domaće. Crna Ovca je rođena iz ideje o autentičnom, kvalitetnom sladoledu sa minimumom šećera i bez kompromisa.“


Zašto su jaja važna za savršen sladoled?
U svim "krem" ukusima Crne Ovce koriste se pasterizovana žumanca sa farme S-PRODUKT. Krem vanila, crème brûlée, krem bueno – sve počinje od jaja. Kada znate poreklo svake sirovine, znate i šta kupac dobija.
Brend koji raste uz osmeh
Od prve radnje u Kralja Petra u Beogradu, Crna Ovca se raširila u Novi Sad, Valjevo, Zagreb, uskoro i u Kruševac, a u planu su Slovenija i hrvatsko primorje. U centru svega je isti kvalitet i osmeh. „Najviše me raduje stvaranje novih vrednosti i osmeh na licu. Volim ono što radim.“
Putovanja, priroda, inspiracija
Vladimir pokreću porodica, Durmitor, Italija i priroda.
„Sve vrhove sam obišao, a sad i svoje ćerke vodim da osete šta znači priroda. To me puni energijom I novim idejama.“
Crna Ovca i S-PRODUKT su dokaz da se od lokalne ideje može napraviti priča sa karakterom i dometom. Kada postoji vera u kvalitet, posvećenost i partner koji to zna da prepozna – mogućnosti su neograničene.

Mi prodajemo sreću!
I zaista, možda Crna Ovca pravi sladoled – ali ono što zaista prodaje je sreća. Ljudi izlaze sa osmehom, i to je ono što nas pokreće. Osmeh je suština svega.