Od De Heus ishrane do sladoleda Crna Ovca

10 jul 2025

Imali smo zadovoljstvo da razgovaramo sa Vladimirom Rankovićem, čovekom koji spaja svetove. On je jedan od osnivača popularnog brenda sladoleda Crna Ovca, kao i vlasnik porodične farme koka nosilja S-PRODUKT, ujedno i jedan od kljucnih kupaca kompanije De Heus.

Vladimir Ranković
Osnivač sladoleda Crna Ovca i vlasnik farme koka nosilja S - PRODUKT

Kada sa nekim razgovarate o jajima, živinarstvu, sladoledu, Italiji i Durmitoru i sve to u istom dahu, znate da pred sobom imate nekoga ko život živi punim plućima, sa strašću, posvećenošću i dozom zdrave radoznalosti.

U ovom razgovoru dotakli smo se svega što stoji iza uspeha Crne Ovce – od porodične tradicije, izazova u održivoj proizvodnji, do toga zašto je pasterizovano žumance ključno za savršen ukus crème brûlée sladoleda.

Ali pre svega, razgovarali smo sa čovekom koji veruje u kvalitet, u ideju da „hranimo životinje – da bismo hranili ljude“  i u to da se posao mora raditi sa osmehom.

Uživajte u čitanju, baš kao što smo mi uživali u razgovoru 🍦🐔

Koreni porodičnog biznisa

Sve je počelo 1993. godine, kada je Vladimirov otac, gospodin Milić Ranković, doveo živinarstvo u valjevski kraj. Bio je direktor OUR Živinarstva, ugledan čovek i vizionar koji je izgradio mrežu od 30 farmi. Vladimir preuzima porodični posao 2009. godine, a uz kvalitet koji nikada nije bio upitan, njegova uloga je bila da modernizuje sistem, organizaciju i razmišlja o novim pravcima razvoja.

"Otac je imao jednu rečenicu koja me savršeno opisuje: nisam tačan, ali sam pouzdan. I to je danas moj moto."

Kvalitet i kontinuitet ishrane – za zdravlje jata i sigurnost krajnjeg proizvoda

Kao neko ko vodi farmu sa desetinama hiljada koka nosilja, Vladimir je pre tri godine počeo saradnju sa De Heus-om. Danas se 80% objekata na farmi hrani De Heus hranom.

„Kvalitet u De Heus-u se podrazumeva. Odnos koji grade sa partnerima i strukturna hrana – to pravi razliku. Kontinuitet u kvalitetu je najvažniji, a mi ga sada imamo.“

"Otac je imao jednu rečenicu koja me savršeno opisuje: nisam tačan, ali sam pouzdan. I to je danas moj moto."

Od jaja do italijanskog gelata: Kako se rađaju ideje

Još dok je otac bio živ, razmišljali su o proizvodnji kolača i delikatesa, uvek sa jajima iz sopstvene farme. Godinama kasnije, iz razgovora sa prijateljima nastaje ideja o sladoledu. Dve godine smo analizirali tržište, beležili promet, probali konkurenciju. Imali su i podršku mentora iz Bolonje, čuvenog Đaka, jednog od najvećih gelato majstora sveta.

„Italija me uvek inspiriše. Hteli smo da napravimo nešto svoje, domaće. Crna Ovca je rođena iz ideje o autentičnom, kvalitetnom sladoledu sa minimumom šećera i bez kompromisa.“

Zašto su jaja važna za savršen sladoled?

U svim "krem" ukusima Crne Ovce koriste se pasterizovana žumanca sa farme S-PRODUKT. Krem vanila, crème brûlée, krem bueno – sve počinje od jaja. Kada znate poreklo svake sirovine, znate i šta kupac dobija.

Brend koji raste uz osmeh

Od prve radnje u Kralja Petra u Beogradu, Crna Ovca se raširila u Novi Sad, Valjevo, Zagreb, uskoro i u Kruševac, a u planu su Slovenija i  hrvatsko primorje. U centru svega je isti kvalitet i osmeh. „Najviše me raduje stvaranje novih vrednosti i osmeh na licu. Volim ono što radim.“

Putovanja, priroda, inspiracija

Vladimir pokreću porodica, Durmitor, Italija i priroda.

„Sve vrhove sam obišao, a sad i svoje ćerke vodim da osete šta znači priroda. To me puni energijom I novim idejama.

Crna Ovca i S-PRODUKT su dokaz da se od lokalne ideje može napraviti priča sa karakterom i dometom. Kada postoji vera u kvalitet, posvećenost i partner koji to zna da prepozna – mogućnosti su neograničene.

Mi prodajemo sreću!

I zaista, možda Crna Ovca pravi sladoled – ali ono što zaista prodaje je sreća. Ljudi izlaze sa osmehom, i to je ono što nas pokreće. Osmeh je suština svega.